I docenti della scuola primaria, dopo aver partecipato ad un corso d’aggiornamento su coding e robotica”, sperimentano la robotica educativa in alcune classi di ciascun plesso.

Per robotica educativa si intende lo sviluppo e l’utilizzo di ambienti di apprendimento basati su tecnologie robotiche.

La didattica utilizzata è quella costruttivista ovvero dell’«imparare facendo»… e sperimentando

La robotica educativa è interdisciplinare e coinvolge soprattutto le seguenti discipline:
Matematica, Scienze, Tecnologia, Informatica, Orientamento spaziale, Geografia, Storytelling,
Inglese, Arte.

Inoltre favorisce il lavoro in gruppo e l’inclusione.

E’ strettamente connessa con il coding e con il pensiero computazionale.

EDUCATIONAL ROBOTICS

Some teachers of the elementary school attended a training course about coding and robotics, therefore, they will experiment educational robotics in some classes of each school complex.

Educational robotics means development and use of learning environments based on robotics technologies.

The teaching is constructivist, which means “learning by doing”… and experimenting.

Educational robotics is interdisciplinary and it mainly involves the following subjects: Math, Science, Technology, Informatics, Geography, Storytelling, English and Art.

Furthermore, it encourages group work and inclusion.

Finally, it is closely related to coding and computational thinking.